Χορηγία της τάξεως του εκατομμυρίου πήρε, κατά την πιάτσα, η Madonna από την Cosmote. Το μυθικό αυτό ποσό, που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 2-3 πολύ μεγάλες συναυλίες που θα μπορούσε να κάνει μόνη της η Cosmote, μας κάνει να περιμένουμε εναγωνίως τα αποτελέσματα της διαφημιστικής αυτής κίνησης, που είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του όλου πειράματος "Madonna in Athens".
Μια πολύ σημαντική είδηση για την εξέλιξη της όλης πορείας της δισκογραφίας στο μέλλον προέκυψε αυτές τις μέρες: ο δικαστής της υπόθεσης RIAA vs Jammie Tomas (μόνη, μητέρα ανήλικου που τιμωρήθηκε προ μηνών με 222.000$ πρόστιμο για την διανομή 24 τραγουδιών στο Kazzaa) αποφάσισε να ξανανοίξει την υπόθεση, γιατί έκανε λάθος: συγκεκριμένα, στην δίκη (που είχε δικαστεί από ένορκους, οι οποίοι αποφάσισαν την καταδίκη της Tomas μέσα σε 5 λεπτά!), ο δικαστής είχε πει στους ένορκους ότι από μόνη της η τοποθέτηση ενός έργου (τραγουδιού) σε φάκελο στο Kazzaa συνιστά διανομή του, ερμηνεύοντας έτσι το περίφημο "making available". Χάρη σε αυτή την λεπτομέρεια, οι δικηγόροι των δικαιούχων δικαιωμάτων δεν χρειάζεται να αποδείξουν ότι πράγματι έγινε διανομή από τον κατηγορούμενο: αρκεί μόνο η παρουσία του έργου στον φάκελο για να υπάρξει διανομή.
Τώρα, ο δικαστής θεωρεί ότι αυτό δεν είναι δεδομένο, κάτι που μπορεί να γυρίσει τελείως τα πράγματα. Επίσης, ο δικαστής κάνει λόγο για υπερβολικά πρόστιμα: σύμφωνα με την λογική του, "δεν μπορεί 24 τραγούδια (3 CD) που κοστίζουν λιγότερο από 54$, να τιμωρούνται με ποινή πάνω από 4000 φορές πιο αυστηρή, ειδικά όταν απευθύνονται σε μια μόνη μητέρα που δεν αποσκοπεί σε οικονομικό κέρδος όταν κάνει αυτό που την κατηγορούν. Ένα πρόστιμο x100 φορές θα ήταν πιο ταιριαστό".
Θυμίζουμε ότι πάνω από 20.000 άτομα έχουν μηνυθεί από την RIAA μόνο για ανάλογες ενέργειες, με τους περισσότερους να έχουν συμβιβαστεί πληρώνοντας ένα ποσό μερικών χιλιάδων $.
Στο θέμα των ISPs και του διαβόητου "3 strikes", σε αρκετές χώρες οι ISPs κάνουν πόλεμο χαρακωμάτων στις κυβερνήσεις, γιατί δεν θέλουν να γίνουν "ρουφιάνοι για τα συμφέροντα των δισκογραφικών" και των άλλων εταιρειών. Αντίστοιχη πρόταση απέρριψε το αρμόδιο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την Otenet και τα torrents, τα έχουμε πει και δεν αλλάζει τίποτα, χωρίς δικαιολόγηση και χωρίς νόμο.
Στα των majors, στην Universal, ο γενικός Levy (της μαμάς Vivendi) δήλωσε ότι πλέον πιστεύει ότι έχουμε φτάσει πολύ κοντά στον πάτο της παρούσας κρίσης της δισκογραφίας και προέβλεψε θετικό μέλλον. Αυτά ενόψει του Myspace Music και του Comes With Music της Nokia, που είναι οι δύο πιο σημαίνουσες κινήσεις της χρονιάς. Το θέμα με την Universal είναι ότι παρά τις πάρα πολλές εξαγορές και την διαρκή επέκτασή της τα τελευταία χρόνια, είναι μεν η μόνη major που κινείται αλλά δεν παρουσιάζει κέρδη, κάτι που ίσως θα έπρεπε να βλέπουμε.
Η Sony πήρε τελικά την άδεια για την αγορά της BMG, ατσαλώνοντας περισσότερο το major μονοπώλιο. Μεγάλη αντίφαση με την αδυναμία να ενωθούν οι Warner και EMI, παρά τις τόσες προσπάθειές τους τόσα χρόνια. Φυσικά, τώρα θα ήταν μια καλή ευκαιρία, αλλά τώρα δεν φαίνεται να υπάρχει χρήμα ούτε για αστείο στις 2 εταιρείες, με τα μαύρα χάλια τους.
Και επειδή όλοι στην δισκογραφία συνεχίζουν να ριχνουν τις ευθύνες αλλού, ας σημειώσουμε το εξής: αν μη τι άλλο, η κατάρρευση των τραπεζών στις ΗΠΑ από τα απίθανα ρίσκα/διαχειρίσεις των CEOs με τους μισθούς των 160.000.000$/έτος (το νούμερο είναι ακριβές), δεν διδάσκει τίποτα τις δισκογραφικές: στην Warner, ο Lyor Cohen (έχουμε πει επανειλημμένα για τις "επιτυχίες" του και τα εκατομμύρια που τον πληρώνουν, πάρα ταύτα) πουλάει τις μετοχές του για να πάρει σπίτι και ο Bronfman ασχολείται με το real estate. Στην ΕΜΙ ο Nicoli επί τόσα χρόνια διέλυσε πλήρως την εταιρεία, αλλά τον ευχαρίστησαν όταν τον έδιωξαν και τώρα δουλεύει ως σύμβουλος σε digital εταιρεία μουσικής. Τώρα η ΕΜΙ έφτασε να παραχωρεί την διανομή της στην Warner για την ΝΑ Ασία.
Όπως έχουμε πει ξανά και ξανά, η (ευρύτερη) δισκογραφία έχει τρομακτικό πρόβλημα στελεχών στις σημαντικές θέσεις: τα τελευταία χρόνια έχουμε δει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις μικρομεσαίων στελεχών, με στόχο "να διασφαλιστούν τα κέρδη". Την ίδια περίοδο, οι τεράστιοι μισθοί και τα bonus των μεγαλοστελεχών αυξάνονται αλματωδώς. Πώς γίνεται να καταστρέφεται μια εταιρεία, αλλά τα ίδια τα στελέχη που την οδηγούν στην καταστροφή να επιβραβεύονται; Αυτό ακριβώς το παράλογο συμβαίνει παγκοσμίως (και φυσικά και στην Ελλάδα) και τώρα όλοι κλαίγονται. Όμως, πριν 5 χρόνια δεν ήξερε κανένας από τους παρόντες σε γενικό meeting της μεγαλύτερης major τι είναι το wav και ελάχιστοι ήξεραν το mp3. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το μέλλον...
Φυσικά, με αυτό το περιβάλλον, δεν μπορείς να προσελκύσεις νέα, αξιόλογα στελέχη, οπότε ο κύκλος είναι φαύλος. Θα περάσουν χρόνια μέχρι να προκύψουν καλά νέα στελέχη που θα έχουν κάποιου είδους ιδέες.
Επανέρχεται το ταλαιπωρημένο Ποπ&Ροκ προσεχώς, από τον όμιλο που κατέχει τον επίσης ταλαιπωρημένο Captain/Hi Jack.
Μια πολύ σημαντική είδηση για την εξέλιξη της όλης πορείας της δισκογραφίας στο μέλλον προέκυψε αυτές τις μέρες: ο δικαστής της υπόθεσης RIAA vs Jammie Tomas (μόνη, μητέρα ανήλικου που τιμωρήθηκε προ μηνών με 222.000$ πρόστιμο για την διανομή 24 τραγουδιών στο Kazzaa) αποφάσισε να ξανανοίξει την υπόθεση, γιατί έκανε λάθος: συγκεκριμένα, στην δίκη (που είχε δικαστεί από ένορκους, οι οποίοι αποφάσισαν την καταδίκη της Tomas μέσα σε 5 λεπτά!), ο δικαστής είχε πει στους ένορκους ότι από μόνη της η τοποθέτηση ενός έργου (τραγουδιού) σε φάκελο στο Kazzaa συνιστά διανομή του, ερμηνεύοντας έτσι το περίφημο "making available". Χάρη σε αυτή την λεπτομέρεια, οι δικηγόροι των δικαιούχων δικαιωμάτων δεν χρειάζεται να αποδείξουν ότι πράγματι έγινε διανομή από τον κατηγορούμενο: αρκεί μόνο η παρουσία του έργου στον φάκελο για να υπάρξει διανομή.
Τώρα, ο δικαστής θεωρεί ότι αυτό δεν είναι δεδομένο, κάτι που μπορεί να γυρίσει τελείως τα πράγματα. Επίσης, ο δικαστής κάνει λόγο για υπερβολικά πρόστιμα: σύμφωνα με την λογική του, "δεν μπορεί 24 τραγούδια (3 CD) που κοστίζουν λιγότερο από 54$, να τιμωρούνται με ποινή πάνω από 4000 φορές πιο αυστηρή, ειδικά όταν απευθύνονται σε μια μόνη μητέρα που δεν αποσκοπεί σε οικονομικό κέρδος όταν κάνει αυτό που την κατηγορούν. Ένα πρόστιμο x100 φορές θα ήταν πιο ταιριαστό".
Θυμίζουμε ότι πάνω από 20.000 άτομα έχουν μηνυθεί από την RIAA μόνο για ανάλογες ενέργειες, με τους περισσότερους να έχουν συμβιβαστεί πληρώνοντας ένα ποσό μερικών χιλιάδων $.
Στο θέμα των ISPs και του διαβόητου "3 strikes", σε αρκετές χώρες οι ISPs κάνουν πόλεμο χαρακωμάτων στις κυβερνήσεις, γιατί δεν θέλουν να γίνουν "ρουφιάνοι για τα συμφέροντα των δισκογραφικών" και των άλλων εταιρειών. Αντίστοιχη πρόταση απέρριψε το αρμόδιο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την Otenet και τα torrents, τα έχουμε πει και δεν αλλάζει τίποτα, χωρίς δικαιολόγηση και χωρίς νόμο.
Στα των majors, στην Universal, ο γενικός Levy (της μαμάς Vivendi) δήλωσε ότι πλέον πιστεύει ότι έχουμε φτάσει πολύ κοντά στον πάτο της παρούσας κρίσης της δισκογραφίας και προέβλεψε θετικό μέλλον. Αυτά ενόψει του Myspace Music και του Comes With Music της Nokia, που είναι οι δύο πιο σημαίνουσες κινήσεις της χρονιάς. Το θέμα με την Universal είναι ότι παρά τις πάρα πολλές εξαγορές και την διαρκή επέκτασή της τα τελευταία χρόνια, είναι μεν η μόνη major που κινείται αλλά δεν παρουσιάζει κέρδη, κάτι που ίσως θα έπρεπε να βλέπουμε.
Η Sony πήρε τελικά την άδεια για την αγορά της BMG, ατσαλώνοντας περισσότερο το major μονοπώλιο. Μεγάλη αντίφαση με την αδυναμία να ενωθούν οι Warner και EMI, παρά τις τόσες προσπάθειές τους τόσα χρόνια. Φυσικά, τώρα θα ήταν μια καλή ευκαιρία, αλλά τώρα δεν φαίνεται να υπάρχει χρήμα ούτε για αστείο στις 2 εταιρείες, με τα μαύρα χάλια τους.
Και επειδή όλοι στην δισκογραφία συνεχίζουν να ριχνουν τις ευθύνες αλλού, ας σημειώσουμε το εξής: αν μη τι άλλο, η κατάρρευση των τραπεζών στις ΗΠΑ από τα απίθανα ρίσκα/διαχειρίσεις των CEOs με τους μισθούς των 160.000.000$/έτος (το νούμερο είναι ακριβές), δεν διδάσκει τίποτα τις δισκογραφικές: στην Warner, ο Lyor Cohen (έχουμε πει επανειλημμένα για τις "επιτυχίες" του και τα εκατομμύρια που τον πληρώνουν, πάρα ταύτα) πουλάει τις μετοχές του για να πάρει σπίτι και ο Bronfman ασχολείται με το real estate. Στην ΕΜΙ ο Nicoli επί τόσα χρόνια διέλυσε πλήρως την εταιρεία, αλλά τον ευχαρίστησαν όταν τον έδιωξαν και τώρα δουλεύει ως σύμβουλος σε digital εταιρεία μουσικής. Τώρα η ΕΜΙ έφτασε να παραχωρεί την διανομή της στην Warner για την ΝΑ Ασία.
Όπως έχουμε πει ξανά και ξανά, η (ευρύτερη) δισκογραφία έχει τρομακτικό πρόβλημα στελεχών στις σημαντικές θέσεις: τα τελευταία χρόνια έχουμε δει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις μικρομεσαίων στελεχών, με στόχο "να διασφαλιστούν τα κέρδη". Την ίδια περίοδο, οι τεράστιοι μισθοί και τα bonus των μεγαλοστελεχών αυξάνονται αλματωδώς. Πώς γίνεται να καταστρέφεται μια εταιρεία, αλλά τα ίδια τα στελέχη που την οδηγούν στην καταστροφή να επιβραβεύονται; Αυτό ακριβώς το παράλογο συμβαίνει παγκοσμίως (και φυσικά και στην Ελλάδα) και τώρα όλοι κλαίγονται. Όμως, πριν 5 χρόνια δεν ήξερε κανένας από τους παρόντες σε γενικό meeting της μεγαλύτερης major τι είναι το wav και ελάχιστοι ήξεραν το mp3. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το μέλλον...
Φυσικά, με αυτό το περιβάλλον, δεν μπορείς να προσελκύσεις νέα, αξιόλογα στελέχη, οπότε ο κύκλος είναι φαύλος. Θα περάσουν χρόνια μέχρι να προκύψουν καλά νέα στελέχη που θα έχουν κάποιου είδους ιδέες.
Επανέρχεται το ταλαιπωρημένο Ποπ&Ροκ προσεχώς, από τον όμιλο που κατέχει τον επίσης ταλαιπωρημένο Captain/Hi Jack.
No comments:
Post a Comment