23.12.07

Δισκογραφικά

23.12.07

Δισκογραφικά

Για την ιστορία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, πιθανότατα θα τα έχετε ακούσει: το καινούργιο live cd του πιο επιτυχημένου καλλιτέχνη της χώρας τα τελευταία χρόνια, αποσύρθηκε από όλα τα Metropolis (που είναι και ο βασικός πωλητής μουσικής στην χώρα, με ποσοστά που πλησιάζουν το 50% της αγοράς), πιθανότατα σε ένδειξη οργής προς τον καλλιτέχνη και την εταιρεία του (Universal), για τη κίνησή τους να δώσουν κατά αποκλειστικότητα τον δίσκο νωρίτερα στα Public που άνοιξαν το κατάστημα τους στο Σύνταγμα. Πάνω από 10 μέρες μετά την κυκλοφορία του δίσκου, στα καταστήματα Metropolis, ο δίσκος δεν "μας έχει έρθει ακόμα". Οι πληροφορίες μιλάνε για ελάχιστες πραγματικές πωλήσεις του δισκου, αν και στο site της Ifpi, φαίνεται ως ήδη πλατινένιος δίσκος (η μέτρηση γίνεται με βάση της αποστολές στα δισκοπωλεία).
Η κίνηση αυτή αναδεικνύει ακόμα μια φορά την απίθανη κατάσταση που παρατηρούμε εδώ και χρόνια στη δισκογραφία: κινήσεις χωρίς προοπτική, χωρίς πλάνο, που γίνονται σαν σε "κενό", λες και όλα γίνονται τυχαία και τυχαία θα διορθοθούν επίσης.

Στα διεθνή, μια ακόμα προσπάθεια φαίνεται να μην τα καταφέρνει: το imeem, που πριν λίγους μήνες προωθήθηκε με την εντυπωσιακή πρόταση της παροχής ατελείωτης δωρεάν μουσικής που θα στηρίζεται στην διαφήμιση, ναυαγεί, εξ'αιτίας της συμφωνίας του με τη δισκογραφία!
Οι όροι της συμφωνίας του με την Universal που κυκλοφόρησαν είναι απίστευτοι: το imeem συμφώνησε να δώσει μετοχές του στην Universal και μάλιστα με όρους ιδιαίτερα προστατευτικούς για τις μετοχές της δισκογραφικής ανάλογα με τις εξελίξεις στο μέλλον. Περαιτέρω, το imeem θα πρέπει να πληρώνει στην Universal κάτι λιγότερο από 1 cent για κάθε "παίξιμο" τραγουδιού, ανεξάρτητα αν θα συνοδεύεται αυτό από διαφήμιση. Επίσης, η Universal θα πληρώνεται περισσότερο, όσο τα έσοδα από διαφήμιση θα αυξάνονται. Τέλος, θα πάρει και 20.000.000$ προκαταβολή για διάφορα δικαιώματα.
Το imeem έχει υπογράψει τέτοιες συμφωνίες και με τις υπόλοιπες majors, προσπαθώντας να αποφύγει τα δικαστήρια (η Warner τους είχε πάει στα δικαστήρια, ζητώντας αποζημίωση για ποικίλλα δικαιώματα). Με τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτή η αλλόκοτη στάση των δισκογραφικών, που από τη μία θέλουν να "χτυπήσουν" το i-tunes και από την άλλη πνίγουν εν την γενέσει τους τις νέες προσπάθειες.

Σε ένα άλλο τομέα, η SonyBmg κατάφερε να εντυπωσιάσει με την μη πρωτοτυπία της: η εταιρεία που πήρε τον Rick Rubin πριν απο μήνες για να την ανανεώσει ριζικά (παρουσίασε μάλιστα σχέδια για την λειτουργία της εταιρείας με στόχο την κατεύθυνση προς τις μηνιαίες συνδρομές (όπως στην καλωδιακή τηλεόραση) και τη διάδοση της μουσικής με word of mouth τεχνικές), ανακοίνωσε ότι μπαίνει στην εποχή του mp3 με έναν τρόπο εντελώς "αναλογικό": θα κυκλοφορήσει πλαστικές κάρτες κόστους 12.99 δολαρίων, που θα πωλούνται σε πολυκαταστήματα και θα δίνουν πρόσβαση σε μουσική της εταιρείας, μέσω του αναμενόμενου site της, www.musicpass.com.
Πρόκειται για μια προσπάθεια που χρησιμοποιεί το επιτυχημένο μοντέλο της Apple και του i-tunes, που πουλάνε ανάλογες κάρτες αξίας 9.99 δολαρίων. Η ανακοίνωση μιλάει για έναρξη της υπηρεσίας στα μέσα Ιανουαρίου.
Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν, άλλες προσπάθειες της Sony στο χώρο της ψηφιακής διανομής (όπως το Connect), έχουν αποτύχει.

No comments: