O David Byrne, αντίθετα με τους περισσότερους, καλά κάνει και έχει άποψη για το μέλλον της μουσικής και της βιομηχανίας της: άλλωστε, έχει ζήσει και τις 2 όψεις, του καλλιτέχνη και του ιδιοκτήτη δισκογραφικής (της σημαντικής, πρωτοποριακής Luaka Bop). Σε πρόσφατο άρθρο του στο Wired, αναλύει τους 6 τρόπους συνεργασίας που αυτός βλέπει να ακολουθούνται από καλλιτέχνες και εταιρείες στην εποχή του internet. Στο κείμενο, παρουσιάζει τις απόψεις επί του θέματος ατόμων που έχουν σημασία, όπως ο Brian Eno, ο ιδιοκτήτης της Merge (ο οποίος δεν πιστεύει στα videoclips), κλπ.
Διαβάστε εδώ
Επίσης, εδώ θα βρείτε την συνέντευξή του με τον Thom Yorke για το επιχείρημα των Radiohead.
Αντίθετα με τα ως άνω, που δείχνουν μια προσπάθεια κατανόησης του μέλλοντος, σε δημοσίευμα των Financial Times βρίσκουμε τις 3 "αλλαγές κουλτούρας" (culture changes) που έχει εφαρμόσει στην EMI η νέα ιδιοκτησία:
1. telling employees to submit business plans and secure senior executives' approval before signing new artists
2. demanding detailed marketing plans before any promotional activity
3. changing bonus plans to encourage a focus on EMI artists' global potential rather than local markets alone.
Αυτές οι 3 "αλλαγές κουλτούρας" δεν μπορεί να θεωρούνται αλλαγές κουλτούρας: αν μια εταιρεία δεν έκανε αυτά τα 3 ως σήμερα, μάλλον δεν ήταν στον χώρο της μουσικής. Γιατί, το να ζητάς πλάνο πριν τις όποιες κινήσεις, σημαίνει ότι δεν υπήρχε πλάνο ως τώρα.
Όλο και περισσότερο γίνεται αντιληπτό ότι η νέα ιδιοκτησία της ΕΜΙ προέβη στην αγορά χωρίς να αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει: θεώρησε ότι η κατάσταση ήταν τόσο κακή, ώστε ότι και να κάνει, θα είναι θετικό. Αυτο ίσως είναι σωστό, όμως, αυτή δεν είναι ακριβώς η περίπτωση. Διότι αυτή η άποψη βασίζεται στην υπόθεση ότι το πρόβλημα είναι ότι δεν πουλάνε τα CDs, αδιαφορώντας για την ουσία: ότι η καλή μουσική θα φέρει τις πωλήσεις.
Τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι Times του Λονδίνου δείχνουν ότι το 2007 τα 2 πρώτα άλμπουμς σε πωλήσεις στη Βρετανία είναι της Amy Winehouse (του 2006) και της Leona Lewis (που την πάει για νέα Whitney o Clive Davis), καλλιτεχνών με εξαιρετικά προσόντα και καλά τραγούδια.
Επίσης, τα στοιχεία παρουσιάζουν την άνοδο σχεδόν 50% στις ψηφιακές πωλήσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως singles και όχι ολόκληρα άλμπουμς. 70% από τις ψηφιακές πωλήσεις έγιναν από το Itunes. Αντίθετα, το 95% των άλμπουμς πωλήθηκε σε CD.
Διαβάστε εδώ
Επίσης, εδώ θα βρείτε την συνέντευξή του με τον Thom Yorke για το επιχείρημα των Radiohead.
Αντίθετα με τα ως άνω, που δείχνουν μια προσπάθεια κατανόησης του μέλλοντος, σε δημοσίευμα των Financial Times βρίσκουμε τις 3 "αλλαγές κουλτούρας" (culture changes) που έχει εφαρμόσει στην EMI η νέα ιδιοκτησία:
1. telling employees to submit business plans and secure senior executives' approval before signing new artists
2. demanding detailed marketing plans before any promotional activity
3. changing bonus plans to encourage a focus on EMI artists' global potential rather than local markets alone.
Αυτές οι 3 "αλλαγές κουλτούρας" δεν μπορεί να θεωρούνται αλλαγές κουλτούρας: αν μια εταιρεία δεν έκανε αυτά τα 3 ως σήμερα, μάλλον δεν ήταν στον χώρο της μουσικής. Γιατί, το να ζητάς πλάνο πριν τις όποιες κινήσεις, σημαίνει ότι δεν υπήρχε πλάνο ως τώρα.
Όλο και περισσότερο γίνεται αντιληπτό ότι η νέα ιδιοκτησία της ΕΜΙ προέβη στην αγορά χωρίς να αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει: θεώρησε ότι η κατάσταση ήταν τόσο κακή, ώστε ότι και να κάνει, θα είναι θετικό. Αυτο ίσως είναι σωστό, όμως, αυτή δεν είναι ακριβώς η περίπτωση. Διότι αυτή η άποψη βασίζεται στην υπόθεση ότι το πρόβλημα είναι ότι δεν πουλάνε τα CDs, αδιαφορώντας για την ουσία: ότι η καλή μουσική θα φέρει τις πωλήσεις.
Τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι Times του Λονδίνου δείχνουν ότι το 2007 τα 2 πρώτα άλμπουμς σε πωλήσεις στη Βρετανία είναι της Amy Winehouse (του 2006) και της Leona Lewis (που την πάει για νέα Whitney o Clive Davis), καλλιτεχνών με εξαιρετικά προσόντα και καλά τραγούδια.
Επίσης, τα στοιχεία παρουσιάζουν την άνοδο σχεδόν 50% στις ψηφιακές πωλήσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως singles και όχι ολόκληρα άλμπουμς. 70% από τις ψηφιακές πωλήσεις έγιναν από το Itunes. Αντίθετα, το 95% των άλμπουμς πωλήθηκε σε CD.
No comments:
Post a Comment