4.1.08

Δισκογραφικά

Το 2007 είναι μια πιο ελπιδοφόρα χρονιά από το 2006 για την δισκογραφία στις ΗΠΑ: σύμφωνα με τα νούμερα που ανακοινώθηκαν από τη Nielsen, οι συνολικές πωλήσεις μουσικής (όλα τα format μαζί) παρουσίασαν αύξηση 14.7% σε σχέση με το 2006, με έσοδα 1,37 δις δολάρια. Η αύξηση αφορά τις συνολικές μονάδες που πουλήθηκαν (albums, singles, digital), όχι για τα χρήματα που αντιστοιχούν σε αυτές. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η συνεχιζόμενη πτώση των άλμπουμ CDs και η μεγάλη αύξηση στα ψηφιακά singles.

Νο1 δίσκος σε πωλήσεις, χάρη στο εκπληκτικό σερί των τελευταίων εβδομάδων, είναι το "Noel" του Josh Groban με 3,7 εκατομύρια δίσκους (μέσα σε 3 μήνες ουσιαστικά). Νο1 ψηφιακό κομμάτι είναι το Crank That του Soulja Boy με 2,9 εκατ. Για να γίνει αντιληπτή η προτίμηση του κοινού στα ψηφιακά singles απ'ότι στα ψηφιακά άλμπουμς, το Νο1 ψηφιακό άλμπουμ είναι το "It Won't Be Soon Before Long" των Maroon 5 με 252,000 αντίτυπα. Πάντως, πουλήθηκαν 50 εκατ. ψηφιακά άλμπουμς, ένα καλό νούμερο.

Πωλήθηκαν 220.000.000 ringtones, στην μόνη νέα αγόρα που δείχνει να έχει φτάσει σε κορεσμό τα τελευταία 2 χρόνια.
Μεγάλη πτώση είχαν οι πωλήσεις της rap, της christian μουσικής και της country.

Να σημειώσουμε ότι αρκετά σημαντικά άλμπουμς που αναμένονταν στο τελευταίο τρίμηνο του 2007 αναβλήθηκαν για τη νέα χρονιά, γεγονός που προφανώς επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις άλμπουμς.
Πάντως, η χριστουγεννιάτικη περίοδος ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη, καθώς έφερε πωλήσεις 58,4 εκατ. δίσκων (κάθε είδους) , τις μεγαλύτερες σε εβδομάδα που έχει καταγράψει ποτέ η Nielsen!

Και το 2007, ήταν χρονιά της Universal που αύξησε ελάχιστα το ποσοστό της στο 31,9% (0.3% από το 2006). Δεύτερη παρέμεινε η SonyBmg με 25% (χάνοντας σχεδόν 2,5%). Στην τρίτη θέση, την πλησιάζει η Warner με 20,3% (2,2% αύξηση, με πρωτάρη τον Josh Groban), ενώ η EMI, χωρίς δύναμη στην μεγαλύτερη αγορά, έπεσε κάτω από το ορόσημο του 10% (από το 10,2 στο 9,4%). Οι ανεξάρτητες εταιρείες αύξησαν το ποσοστό του από 12,6 σε 13,5%.

Τα θετικά νούμερα των πωλήσεων δεν έχουν επιδράσει θετικά στην αγορά: πχ. παρά την αύξηση του ποσοστού της, η Warner είδε τη μετοχή της να πέφτει στα 5$, αρνητικό ιστορικό ρεκόρ.

Και στις συναυλίες, υπήρξε αύξηση των συνολικών εσόδων στις ΗΠΑ και τον Καναδά, για 9η διαδοχική χρονιά: το συνολικό ποσό των 3,9 δις $ είναι 8% αυξημένο σε σχέση με το 2006, αν και στους πρώτους 20 καλλιτέχνες, παρατηρήθηκε πτώση 15% (όπως έχουμε πει) , λόγω της περυσινής παρουσίας ονομάτων όπως οι Madonna και Rolling Stones. Τα έσοδα προήλθαν κυρίως από τις μικρές συναυλίες, σε αντίθεση από τις μεγάλου και μέτριου μεγέθους.
Μιλάμε για τα εισιτήρια που πωλούνται στα ταμεία, όχι μέσω ebay, όπου φέτος έγινε κυριολεκτικά πόλεμος για εισιτήρια πχ. της Hannah Montata που έφτασαν τα 600$ το κομμάτι!

Και ένα ακόμα ενδειτικό νέο της ισχύος που έχουν αποκτήσει οι δισκογραφικές χάρη σε αυτά τα νούμερα:
Όσοι χρησιμοποιείτε facebook, θα έχετε παρατηρήσει εδώ και λίγες μέρες, ότι το gadget iLike που σας επιτρέπει να έχετε δείγματα 30" από τα αγαπημένα σας κομμάτια στο profile σας, έχει ανενεργά μερικά από τα κομμάτια.
Η ιστορία έχει ως εξής: η Universal, συνεχίζοντας την σκληρή πολιτική της, δεν συμφώνησε στην ανανέωση της συμφωνίας της με τον πάροχο του iLike, την εταιρεία Muze, και απέσυρε τα δικά της κομμάτια.
Θυμίζουμε ότι η Universal έχει εδώ και ένα διάστημα χαράξει μια δυναμική στάση απέναντι στους πάντες σχεδόν, με την λογική ότι όλοι πρέπει να πληρώνουν για αυτό που παίρνουν: έτσι, π.χ. στο Myspace, τα κομμάτια των καλλιτεχνών της δεν είναι ολόκληρα, αλλά διαρκούν 30". Επέβαλε συμφωνίες με τα μεγαλύτερα ψηφιακά ραδιόφωνα, αν και στις ΗΠΑ δεν πληρώνουν τα αναλογικά ραδιόφωνα δικαιώματα (θεωρούνται διαφημιστές της μουσικής). Επίσης, για κάθε Zune που πωλείται, η Microsoft της πληρώνει ένα ορισμένο ποσό. Τέλος, για τη συμφωνία της με το imeem, τα είπαμε.
Ώς φαίνεται, η πολιτική του Doug Morris πιάνει με όλους, εκτός από τον μεγαλύτερο παίκτη στη νέα αγορά: την Apple.

No comments: