16.2.11

Δισκογραφικά (ΕΜΙ, ελληνικό ραδιόφωνο)

Πουλήθηκε τελικά η ΕΜΙ. Αλλά δεν πουλήθηκε. Ο αγοραστής δεν έβγαλε λεφτά από την τσέπη του για να πληρώσει κάποιο αντίτιμο. Αυτό που έκανε είναι να διαγράψει το χρέος του πρώτην ιδιοκτήτη, της Terra Firma, ενός fund που είδε με τον πιο δύσκολο τρόπ πόσο στρεβλή, αρνητική σε αλλαγές αλλά και ιδιαίτερη δουλεία είναι η μουσική βιομηχανία.
Ο νέος ιδιοκτήτης της ΕΜΙ είναι η Citi, η τράπεζα! Όπως τα λέγαμε δηλαδή εδώ και χρόνια και στο apotis4stis5 και εδώ, φτάσαμε στο σημείο να ανήκουν οι Beatles και η Katy Perry σε τράπεζες. Πολλοί ρίχνουν την ευθύνη στην Terra Firma, λέγοντας ότι δεν ήξερε, δεν ήθελε να ακούσει και άλλα τέτοια. Βέβαια, ξεχνάνε έντεχνα να αναφέρουν ότι πριν την Terra Firma πέρασε από την θέση του CEO της ΕΜΙ ένας άνθρωπος που προερχόταν από την βιομηχανία τροφίμων! Άρα, τα λάθη είχαν παγιωθεί εδώ και μια δεκαετία και δεν προέκυψαν εσχάτως.
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι το 2007 η Terra Firma, ένα private fund αγόρασε μια τεράστια δισκογραφική εταιρεία με παρουσία σε πολλές χώρες, για κάποια δις ευρώ. Εκ του αποτελέσματος, αγόρασε πανάκριβα, γιατί αγόρασε μια εταιρεία σε λήθαργο. Σήμερα, αυτή την επένδυση, που στο ενδιάμεσο είχε χρηματοδοτηθεί με επιπλέον κεφάλαιο, οι ιδιοκτήτες της, αφού το πάλεψαν ιδιαίτερα το 2010, αποφάσισαν ότι δεν έχει νόημα να συνεχίσουν. Και την έδωσαν τσάμπα στην Citi, για να την ξεφορτωθούν. ΤΣΑΜΠΑ. Αυτή είναι η λέξη και αυτή είναι η εικόνα της βιομηχανίας, με τα στελέχη παλιάς κοπής που κατάφεραν να την διαλύσουν. Τώρα η Citi ψάχνει να την πουλήσει ή να την διαλύσει σε κομμάτια, φυσικά για ποσά πολύ μικρότερα από τα δις ευρώ του 2007. Άρα, μιλάμε για περαιτέρω απολύσεις και περαιτέρω μείωση της δύναμης της ΕΜΙ, μιας εταιρείας με τεράστια ιστορία και κατάλογο, δηλαδή με τεράστια δυναμική.
Ενδεικτικά για την πορεία της ΕΜΙ σε αυτά τα χρόνια, μπορείτε να ενημερωθείτε σε προηγούμενα κείμενά του blog: εδώ από τα τέλη του 2009 και εδώ από τις αρχές του 2008.

H Warner ανακοίνωσε εκ νέου πολύ αρνητικά στοιχεία, συμπληρώνοντας πλέον 2 χρόνια στο πλην.

Το άλλο θέμα της επικαιρότητας για τον χώρο της μουσικής θα έπρεπε να είναι το Radio Conference που ετοιμάζει το Marketing Week της εταιρείας Boussias για τις 21 Μαρτίου στο Intercontinental. Από την απουσία δημοσιεύσεων αλλά και χορηγών (βλ. εδώ), μάλλον συμπεραίνουμε ότι δεν είναι ακόμα θέμα επικαιρότητας. Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως είναι η ίδια η πραγματοποίηση του σεμιναρίου, και φυσικά το αντίτιμο συμμετοχής των 350 ευρώ!!!
Μπορεί γενικά για ένα επαγγελματικό συνέδριο αυτό να είναι λογικό, αλλά ειδικά στον χώρο της μουσικής έχουμε τα εξής δεδομένα: ολόκληρη η δισκογραφική βιομηχανία δεν κατάφερε να προσελκύσει κοινό και ενδιαφέρον εδώ και χρόνια στο Music Forum του MAD, που ήταν δωρεάν και που είχε πάντα σαν θεματολογία το playlist και άλλα ζητήματα για το ελληνικό ραδιόφωνο. Οι εκπρόσωποι των ραδιοφώνων απλά δεν πήγαιναν, το ίδιο και οι δημοσιογράφοι. Το δε forum του Mad, όπως επανειλημμένα έχουμε στηλιτεύσει, το 2010 δεν έλαβε καν χώρα, ακριβώς λόγω της απουσίας χορηγών (τώρα, γιατί ένα event ενός απογεύματος που το 2009 είχε γίνει στον ιδιοκτησίας του MAD χώρο του καφέ του Metropolis, χρειάζεται χορηγίες είναι άλλο θέμα...). Είναι, λοιπόν, απορίας άξιον, πως θα γίνει τα ίδια στελέχη του ραδιοφώνου, των επιχειρήσεων, του τύπου που δεν πήγαιναν στο δωρεάν forum του Mad, να πληρώσουν 350 Ευρώ για το νέο αυτό συνέδριο.

No comments: