16.11.10

Δισκογραφικά




Όταν είχα γράψει για την Warner και τα χάλια της, πέσανε να με φάνε τα κοράκια. Τώρα που ψάχνουν για δουλειά, δεν νομίζω να τους μάραναν αυτά που έγραφα ήδη από τόσα χρόνια. Αν τα χαϊβάνια δουλεύανε έστε και μία μέρα τόσα χρόνια, μπορεί τώρα να μην κλαιγόντουσαν. Δυστυχώς, η δισκογραφία, ακόμα και μετά τις αμέτρητες απολύσεις, παραμένει μια χάβρα γεμάτη νούμερα, μεταφορικά και κυριολεκτικά.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για νούμερα: η μετοχή της Apple πέρασε τα 300$ (δηλαδή είναι η νο1 μετοχή σε όλο τον πλανήτη, πάνω ακόμα και από τις πετρελαϊκές) και η μετοχή της Warner κάνει αμάν να περάσει τα 5$. Ας σημειωθεί ότι το 60% των εσόδων της Apple προέρχεται από προϊόντα που δεν υπήρχαν καν πριν 3 χρόνια. Χρειάζεται κάτι περισσότερο για να γίνει αντιληπτό πόσο κακή δουλειά κάνει η Warner και πόσο καλή η Apple;

Άλλο παράδειγμα: η RIAA: τι κατάφερε τα τελευταία 10 χρόνια εκτός από το να ξοδέψει δεκάδες εκατομμύρια και στο τέλος απλά να εδραιώσει την πειρατεία; Και όμως, οι μισθοί των στελεχών της είναι μυθικοί. Το αφεντικό της Mitch Bainwol παίρνει 1.800.000$ ανά έτος. Είναι δυνατόν να στέκει κάτι τέτοιο; Επί εποχής του έχει παραλύσει όλη η βιομηχανία...

Άλλο παράδειγμα: το νέο Call Of Duty: Black Ops, που μόλις κυκλοφόρησε, πούλησε μέσα σε 24 ώρες 5.600.000 αντίτυπα, δηλαδή έκανε έσοδα 360.000.000$, σπάζοντας κάθε ρεκόρ.
Αυτοί δεν έχουν πειρατεία;

Στα σοβαρά τώρα: από χρόνια λέμε εδώ και στο apotis4stis ότι το publishing είναι το μόνο που αξίζει στις εταιρείες. Λέμε και για το χάλι της ΕΜΙ. Ορίστε λοιπόν που έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Ο νέος CEO όλης της EMI, Roger Faxon, είναι ο head του publishing της από το 2007. Για να δούμε τι θα φέρει και αυτό το πείραμα σε μια εταιρεία τόσο ταλαιπωρημένη, ώστε φέρος να έχει ζημιές 801.000.000$ και αυτό να είναι καλό σε σχέση με το μυθικό 1.500.000.000 της περασμένης χρονιάς. Ναι, τσιμπήσου: αυτές οι εταιρείες χάνουν 1 δις τον χρόνο... κάθε χρόνο...

Το ότι ο Faxon ανέλαβε CEO μπορεί να σημαίνει αρκετά, όπως π.χ. το ότι πάει για πούλημα το recording κομμάτι της εταιρείας. Ο ίδιος ο Faxon είχε την έμπνευση να στείλει memo στους υπαλλήλους της ΕΜΙ πριν ελάχιστες μέρες, όπου επιχειρηματολογεί υπερ της άποψης ότι ό,τι και να γράφεται, η ΕΜΙ δεν θα διασπαστεί, γιατί αυτό δεν έχει γίνει τόσα χρόνια και άρα δεν θα γίνει ούτε τώρα. Δεν πέρασε ούτε εβδομάδα και ο Observer γράφει ότι η Warner δίνει 750.000.000 $ για το recording κομμάτι της ΕΜΙ. Βράσε ρύζι.

Να στο πω και αλλιώς: τόσο πολύ την θέλει την ΕΜΙ η Terra Firma (ο ιδιοκτήτης), που έτρεχε την Citybank στα δικαστήρια, ζητώντας αποζημίωση γιατί τους ειχε, λέει, παραπλανήσει ώστε να αγοράσουν την ΕΜΙ!!! Το δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επενδυτές είναι μεγάλα παιδιά και (ίσως θα πρέπει να) καταλαβαίνουν τι κάνουν όταν επενδύουν πάνω από 4.000.000.000 σε μια εταιρεία. Δηλαδή, δεν τους χάλασε.

Με τα πολλά, ουδείς ασχολείται με το αστείο που λέγεται σήμερα δισκογραφια: π.χ. το Midem, με όλο και λιγότερο κοινό και σπόνσορες κάθε χρόνο, αποφάσισε να χρεώνει 500 με 1000 Ευρώ την ώρα όποιο συγκρότημα θέλει να παίξει κατά τη διάρκειά του. Δηλαδή, πληρώνεις για να παίξεις κάπου όπου συζητάνε για το πως θα πρέπει να σε βοηθάνε, καλέ μου καλλιτέχνη. Όπως ακριβώς, δηλαδή, κάνουν και τα ξένα φεστιβάλ με τα μικρά συγκροτήματα. (Ίσως αυτή να είναι μια ενδιαφέρουσα πληροφορία για όσους κλαίγονται γιατι δεν βλέπουμε 50 συγκροτήματα σε κάποιο ελληνικό φεστιβάλ, ε;)

Στα δικά μας: Η ΑΕΠΙ έχασε σημαντική δικαστική μάχη για ένα πραγματικά εξοργιστικό αίτημά της. Είχε κινηθεί κατά της Πανελληνιας Ομοσπονδίας Ποντίων και τους ζητούσε να πληρώνουν δικαιώματα για τα ποντιακά τραγούδια που παίζονται στον σταθμό της Ομοσπονδίας. Όμως, αυτά είναι παραδοσιακά τραγούδια, δηλαδή "δημώδη και αγνώστου συνθέτη και στιχουργού". Άρα, γιατί να πληρωθούν δικαιώματα, αφού δεν υπάρχει κανένας να τα εισπράξει; Η ΑΕΠΙ, συνηθισμένη στο να εισπράττει και να μην αποδίδει δικαιώματα ακόμα και για μη μέλη της (!), έκανε αυτό το πραγματικά θρασύ βήμα, αλλά ευτυχώς το δικαστήριο αποφάσισε λογικά ότι το αίτημα δεν στέκει.

Και ένα χαριτωμένο για το τέλος: το Limewire έκλεισε, ως γνωστόν. Όμως, κάποιοι πήγαν να χρησιμοποιήσουν το όνομα του και οι ιδιοκτήτες του τους κυνηγάνε, γιατί λέει είναι πειρατές!!! "We have very recently become aware of applications on the internet purporting to use the LimeWire name, such as the LimeWire Pirate Edition. We demand that all persons using the LimeWire software, name, or trademark in order to upload or download copyrighted works in any manner cease and desist from doing so. We further remind you that the unauthorized uploading and downloading of copyrighted works is illegal." Α χα χα χα

No comments: