Πρέπει να είναι τυφλός κάποιος για να μην βλέπει ότι αυτό που συμβαίνει με την ΕΜΙ εδώ και χρόνια (και εντελώς πια το τελευταίο διάστημα) είναι πολύ συγκεκριμένο και λέγεται "Κλείστον λόγω ανακαίνισης". Τα έλεγα χρόνια τώρα στο Από τις 4 στις 5, τα ξαναλέω και από εδώ: μόνο ο κατάλογος, δηλαδή σήμερα το publishing, αξίζει (πάνω από 1 δις) σε μια εταιρεία κυριολεκτικά αποσαθρωμένη.
Όταν ανέλαβε ο Guy Hands και η Terra Firma, είχα πει ότι δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι μπορεί να πετύχει κάποιος εύκολα στην μουσική, γιατί είναι πολύ δύσκολος χώρος που πρέπει να γνωρίζεις καλά. Ειδικά μάλιστα με την κατάντια που είχε δημιουργήσει προηγουμένως ο Nicoli, προερχόμενος από τα τρόφιμα! Τότε, μου λέγανε ότι υπερβάλω και ότι μια ζωή υπάρχουν αυτές οι εταιρείες κλπ κλπ.
Ορίστε λοιπόν, αν αυτό δεν λέγεται ΤΕΛΟΣ, τι άλλο λέγεται; Η ΕΜΙ ήταν ένα θηρίο και εδώ έχουμε φτάσει να παρακολουθούμε την εναγώνια, αργή και βασανιστική προσπάθεια του Guy Hands, που είδε και απόειδε με την καταστροφική κίνηση να μπλεξεί με την ΕΜΙ, να ξεμπερδεύει: να πουλήσει ό,τι έχει απομείνει όπου και όσο βρει. Συζητήσεις με την Sony και την Universal για outsourcing του marketing και της διανομής του καταλόγου με αντάλλαγμα ρευστό και προκαταβολές έχουν αποτύχει ήδη και ξαναγίνονται, χωρίς όπως φαίνεται να ρωτηθούν τα μεγάλα ονόματα της εταιρείας (Beatles, Pink Floyd, Coldplay, κλπ) πού όμως έχουν δύστροπα συμβόλαια και ως γνωστό, δεν καταλαβαίνουν από τέτοια και θα βάλουν εμπόδια (βλ. πρόσφατη δικαστική νίκη των Floyd vs EMI για δικαιώματα από internet κλπ, υπό συμβόλαιο που είχε υπογραφεί στα 90ς, δηλαδή στην εποχή των παγετώνων). Όπως το πάνε, η λύση είναι να κοπεί σε κομμάτια (όσα έχουν απομείνει) η εταιρεία, ώστε να πουληθεί ό,τι γίνεται, όσο πιο γρήγορα, για να ξελασπώσει η Terra Firma τη τεράστια ζημιά της.
Σημειώστε: η ΕΜΙ Music ανακοίνωσε έχει ετήσιες ζημιές 2.480.000.000$. Δύο και μισό δισεκατομμύρια. Τα μισά και πάνω είναι από διαχείριση χρεών και διάφορες αποτυχημένες οικονομικές αλχημείες. Τι άλλο να πει κανείς;
Και όλα αυτά γιατι δεν υπάρχει α) πλάνο για τίποτα και όλο βλέπουμε κάτι απίθανα πειράματα (φέρανε τον έναν από το google, τον άλλο από το secondlife, τον άλλο από τα τρόφιμα και φύγανε όλοι μαζί), β) έσοδα και ρευστό: η Citigroup ζητάει τώρα κάποια από τα χρωστούμενα, ήτοι περίπου 180.000.000$. Την τελευταία φορά που χρειάστηκαν λεφτά, η σωτηρία προήλθε από τα έσοδα του remastered box των Beatles. Τώρα, οι επιτυχίες που έχει η εταιρεια θα φτάσουν; Και έρχεται και καυτός Ιούνης, όταν η Citibank θα μπορεί πλέον να αρχίσει ρευστοποιήσεις στα υπάρχοντα της ΕΜΙ. Εκεί έχουμε φτάσει.
Προφανώς, το όνομα ΕΜΙ δεν θα εκλείψει. Αλλά, άλλο το Βυζάντιο του Ιουστινιανού και άλλο του μαρμαρωμένου βασιλιά. Θα τους αγοράσει κάποια άλλη major πιθανότατα και σε λίγα χρόνια θα την ξεχάσουμε και αυτή, όπως έγινε με την BMG και με πόσες άλλες.
Η Universal αποφάσισε να μειώσει τις τιμές χονδρικής, ώστε οι Αμερικάνοι να αγοράζουν άλμπουμ με λιγότερο από 10$. Αυτή είναι μια απάντηση στην πτώση πάνω του 14,7% σε έσοδα την περασμένη χρονιά. Πάντως, το τελευταίο τρίμηνο ήταν πολύ καλύτερο, όπως και για την Sony, χάρη στην Susan Boyle, τον Michael Jackson και την Alicia Keys. H Warner είχε μικρότερη πτώση του αναμενόμενου, κάτι θετικό στις μέρες μας.
Το λέω και το ξαναλέω, το μέλλον είναι λαμπρό για όποιον έχει ιδέες, νέες εταιρείες θα προκύψουν, νέα σούπερ ονόματα θα προκύψουν, όπως γίνεται πάντα. Ο θάνατός σου η ζωή μου. Το στενάχωρο είναι ότι η νεά γενιά που έχει μπει στις majors εσχάτως πρέπει (αλλά και θέλει όπως φαίνεται) να υποστεί τα κουφάρια που είναι οι δεινόσαυροι με τους παχυλούς μισθούς που τους διευθύνουν και τις απολιθωμένες πρακτικές τους, άρα δεν μπορούν να μάθουν κάτι χρήσιμο για μια εποχή που βράζει η τεχνολογία και το κοινό έχει βρει το κόλπο να μην πληρώνει. Η λύση είναι μια και ισχύει για όλους: ας δουλέψουν, χωρίς τις μιζέριες που γνωρίζουμε πολύ καλά, και θα πετύχουν. Ο τροχός γυρίζει, απλά πρέπει να τρέχεις μαζί του, αλλιώς σε πατάει.
Όταν ανέλαβε ο Guy Hands και η Terra Firma, είχα πει ότι δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι μπορεί να πετύχει κάποιος εύκολα στην μουσική, γιατί είναι πολύ δύσκολος χώρος που πρέπει να γνωρίζεις καλά. Ειδικά μάλιστα με την κατάντια που είχε δημιουργήσει προηγουμένως ο Nicoli, προερχόμενος από τα τρόφιμα! Τότε, μου λέγανε ότι υπερβάλω και ότι μια ζωή υπάρχουν αυτές οι εταιρείες κλπ κλπ.
Ορίστε λοιπόν, αν αυτό δεν λέγεται ΤΕΛΟΣ, τι άλλο λέγεται; Η ΕΜΙ ήταν ένα θηρίο και εδώ έχουμε φτάσει να παρακολουθούμε την εναγώνια, αργή και βασανιστική προσπάθεια του Guy Hands, που είδε και απόειδε με την καταστροφική κίνηση να μπλεξεί με την ΕΜΙ, να ξεμπερδεύει: να πουλήσει ό,τι έχει απομείνει όπου και όσο βρει. Συζητήσεις με την Sony και την Universal για outsourcing του marketing και της διανομής του καταλόγου με αντάλλαγμα ρευστό και προκαταβολές έχουν αποτύχει ήδη και ξαναγίνονται, χωρίς όπως φαίνεται να ρωτηθούν τα μεγάλα ονόματα της εταιρείας (Beatles, Pink Floyd, Coldplay, κλπ) πού όμως έχουν δύστροπα συμβόλαια και ως γνωστό, δεν καταλαβαίνουν από τέτοια και θα βάλουν εμπόδια (βλ. πρόσφατη δικαστική νίκη των Floyd vs EMI για δικαιώματα από internet κλπ, υπό συμβόλαιο που είχε υπογραφεί στα 90ς, δηλαδή στην εποχή των παγετώνων). Όπως το πάνε, η λύση είναι να κοπεί σε κομμάτια (όσα έχουν απομείνει) η εταιρεία, ώστε να πουληθεί ό,τι γίνεται, όσο πιο γρήγορα, για να ξελασπώσει η Terra Firma τη τεράστια ζημιά της.
Σημειώστε: η ΕΜΙ Music ανακοίνωσε έχει ετήσιες ζημιές 2.480.000.000$. Δύο και μισό δισεκατομμύρια. Τα μισά και πάνω είναι από διαχείριση χρεών και διάφορες αποτυχημένες οικονομικές αλχημείες. Τι άλλο να πει κανείς;
Και όλα αυτά γιατι δεν υπάρχει α) πλάνο για τίποτα και όλο βλέπουμε κάτι απίθανα πειράματα (φέρανε τον έναν από το google, τον άλλο από το secondlife, τον άλλο από τα τρόφιμα και φύγανε όλοι μαζί), β) έσοδα και ρευστό: η Citigroup ζητάει τώρα κάποια από τα χρωστούμενα, ήτοι περίπου 180.000.000$. Την τελευταία φορά που χρειάστηκαν λεφτά, η σωτηρία προήλθε από τα έσοδα του remastered box των Beatles. Τώρα, οι επιτυχίες που έχει η εταιρεια θα φτάσουν; Και έρχεται και καυτός Ιούνης, όταν η Citibank θα μπορεί πλέον να αρχίσει ρευστοποιήσεις στα υπάρχοντα της ΕΜΙ. Εκεί έχουμε φτάσει.
Προφανώς, το όνομα ΕΜΙ δεν θα εκλείψει. Αλλά, άλλο το Βυζάντιο του Ιουστινιανού και άλλο του μαρμαρωμένου βασιλιά. Θα τους αγοράσει κάποια άλλη major πιθανότατα και σε λίγα χρόνια θα την ξεχάσουμε και αυτή, όπως έγινε με την BMG και με πόσες άλλες.
Η Universal αποφάσισε να μειώσει τις τιμές χονδρικής, ώστε οι Αμερικάνοι να αγοράζουν άλμπουμ με λιγότερο από 10$. Αυτή είναι μια απάντηση στην πτώση πάνω του 14,7% σε έσοδα την περασμένη χρονιά. Πάντως, το τελευταίο τρίμηνο ήταν πολύ καλύτερο, όπως και για την Sony, χάρη στην Susan Boyle, τον Michael Jackson και την Alicia Keys. H Warner είχε μικρότερη πτώση του αναμενόμενου, κάτι θετικό στις μέρες μας.
Το λέω και το ξαναλέω, το μέλλον είναι λαμπρό για όποιον έχει ιδέες, νέες εταιρείες θα προκύψουν, νέα σούπερ ονόματα θα προκύψουν, όπως γίνεται πάντα. Ο θάνατός σου η ζωή μου. Το στενάχωρο είναι ότι η νεά γενιά που έχει μπει στις majors εσχάτως πρέπει (αλλά και θέλει όπως φαίνεται) να υποστεί τα κουφάρια που είναι οι δεινόσαυροι με τους παχυλούς μισθούς που τους διευθύνουν και τις απολιθωμένες πρακτικές τους, άρα δεν μπορούν να μάθουν κάτι χρήσιμο για μια εποχή που βράζει η τεχνολογία και το κοινό έχει βρει το κόλπο να μην πληρώνει. Η λύση είναι μια και ισχύει για όλους: ας δουλέψουν, χωρίς τις μιζέριες που γνωρίζουμε πολύ καλά, και θα πετύχουν. Ο τροχός γυρίζει, απλά πρέπει να τρέχεις μαζί του, αλλιώς σε πατάει.
No comments:
Post a Comment