O Παναγιώτης Τιμογιαννάκης ξεσπαθώνει κατά των εταιριών διανομής: Γιατί χάνουμε τόσες καλές ταινίες στην Ελλάδα; (από το yupi.gr)
Καιρό τώρα, παρατηρούμε να βγαίνουν κάθε εβδομάδα υπερβολικές ποσότητες ταινιών. Και οκτώ κι εννιά, σε περιόδους πολλές φορές που λογικά θα θεωρούνταν «νεκρές». Κάποιος έχει, προφανώς, πολύ πιπέρι και βάζει και στα λάχανα.
Όταν, όμως, φτάνεις στο τέλος περίπου της χειμερινής σεζόν και βλέπεις ότι δεν ήρθαν στην Ελλάδα τα Όσκαρ Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου, για πρώτη φορά και τα δύο μαζί στην ιστορία των 82 χρόνων, οπότε δεν θα δούμε ούτε Τζεφ Μπρίτζες ούτε Σάντρα Μπούλοκ, και διαπιστώνεις επίσης ότι δεν ήρθαν ποτέ ούτε ο «Che» του Σόντενμπεργκ με τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο ούτε το «Messenger» ούτε το «Cherie» του Στίβεν Φρίαρς με τη Μισέλ Φάιφερ ούτε το «Bright Star» της Τζέιν Κάμπιον ούτε το «Looking for Eric» του Κεν Λόουτς με τον Ερίκ Καντονά ούτε το «Βaaria» του Τζουζέπε Τορνατόρε ούτε το «Vincere» του Μάρκο Μπελόκιο ούτε καμία απολύτως ιταλική – επίσης ρεκόρ φαινομένου μαζί με τα Όσκαρ Α’ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου να μην έρχεται ΟΥΤΕ ΕΝΑ ιταλικό φιλμ στη σεζόν και πολλά πολλά άλλα, τότε το μόνο που δηλώνεται είναι ότι πάσχει και η κινηματογραφία όσο πάσχει και η ίδια η χώρα. Όχι από πλευράς οικονομικής κρίσης εδώ αλλά από πλευράς κατάπτωσης.
Αντίθετα, έχουμε γεμίσει με γραφεία διανομής και καλά, στα οποία εναλλάσσονται μεμονωμένες αίθουσες, ακόμα και βιντεοεταιρίες και βιντεοκλάμπ που αμολάνε στην αγορά είτε το DVD του πανεριού ή την τριτοκοσμική σαβούρα που αγόρασε ο αιθουσάρχης για την αίθουσά του, κι έτσι γεμίζουν οι σελίδες με «ταινίες» εντός εισαγωγικών, ενώ οι εκτός εισαγωγικών ταινίες δεν περνάνε από τις αίθουσες.
Όσο δε για τα ντοκιμαντέρ που ολοένα πληθαίνουν, ο λόγος είναι πως προτιμώνται επειδή κοστίζουν φτηνότερα. Ήδη από καιρό έχω εντοπίσει το φαινόμενο και έχω επιβάλει τη βινιέτα «επίσης προβάλλονται» στη στήλη μου στο Down Town.
Με αυτό τον τρόπο θα συνεχίσω και οι ταινίες στις οποίες θα γίνεται κριτική θα διαλέγονται. Δεν θα ισχύει κριτική για όλες, τελεία και παύλα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση, δεν επιτρέπω άλλη υποβάθμιση του κινηματογράφου και προπάντων του κινηματογραφικού κοινού.
Αν φέρνουν επιλεκτικά οι διανομείς τις ταινίες τους, εξίσου επιλεκτικά θα εργάζεται και η στήλη μου. Τέλος!
No comments:
Post a Comment